ickemammorna.blogg.se

Vi är två vänner som jobbar i ett stort köpcentrum i Stockholm. O jobbar i en klädesbutik och som servitris, och J på en snabbmatskedja. I våra arbeten så möter vi väldigt många föräldrar och barn, och det vi ser skrämmer oss. Hur kommer det sig att det är så otroligt många barn idag som är missnöjda och missförstådda. Varför skriker så många föräldrar på sina barn och varför väljer man att spendera sina lediga dagar i ett köpcentrum där barnen inte är i fokus. Vi vill lyfta fram det vi ser som problematiskt i dagens barnuppfostran, och förhoppningsvis öppna några ögon för vad vi ser varje dag.

Lättkränkta mammor

Kategori: Allmänt

Hur kommer det sig att mammor som använder sig av diverse "metoder" blir så hysteriska när någon ifrågasätter dem? är de för att de någonstans i sina mammahjärtan känner att det dem gör kanske inte är det bästa för barnet, men de orkar bara inte, så därför tar de till en metod?
 i alla forum och på alla trådar där jag läst om olika sovmetoder och annat så blir alla så jävla kränkta när någon säger emot dem, de blir arga och börjar argumentera helt hysteriskt. 
om man är övertygad om att det sättet som JAG använder är det bästa för MITT barn, så varför känner man då det extrema behovet av att försvara sig? om någon skulle ifrågasätta mitt val att bära mitt barn och trösta det oavsett vilken tid på dygnet det är, så skulle jag inte hysteriskt börja prata om forskning som visar ditt och datt. så länge JAG vet vad som är bäst för MITT barn så är det väl skit samma vad alla andra tycker?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: