ickemammorna.blogg.se

Vi är två vänner som jobbar i ett stort köpcentrum i Stockholm. O jobbar i en klädesbutik och som servitris, och J på en snabbmatskedja. I våra arbeten så möter vi väldigt många föräldrar och barn, och det vi ser skrämmer oss. Hur kommer det sig att det är så otroligt många barn idag som är missnöjda och missförstådda. Varför skriker så många föräldrar på sina barn och varför väljer man att spendera sina lediga dagar i ett köpcentrum där barnen inte är i fokus. Vi vill lyfta fram det vi ser som problematiskt i dagens barnuppfostran, och förhoppningsvis öppna några ögon för vad vi ser varje dag.

Sova-hela-natten-kur = barnmisshandel?

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har läst om Anna Wahlgrens metod sova-hela-natten-kur.. Jag är väldigt fundersam och jag är strikt emot! Så får man inte behandla barn. Så får man inte behandla någon! 

Jag vill höra era åsikter! 
För eller emot SHN-metoden? 

/ O 

Kommentarer

  • Mamma till 1- åring säger:

    Emot!
    Och det gäller både A.W, 5- minutersmetoden etc.
    Jag skulle också tycka att det var jätteskönt och jättebekvämt att ha ett barn som "snällt" (uppgivet och övergivet?) somnade själv i sin säng på kvällen och sedan inte gjorde något väsen av sig på natten oavsett om han/hon vaknade eller sov, men jag föredrar att ingen av oss behöver gråta oss till sömns!!! Och ja, jag ägnar hellre en halvtimme eller timme åt att natten en liten kille som sedan somnar trygg och glad. Tv- kan jag titta på hela kvällarna när han flyttat hemifrån...

    Svar: Tack för ditt svar och att du delar med dig av dina åsikter! och jag håller definitivt med dig!

    Man ska vara med sitt barn ALLTID, framför allt när barnet är ledsen eller känner sig otrygg.

    Tack för att du delade med dig och hoppas du fortsätter med det!

    Allt gott!
    O


    ickemammorna.blogg.se

    2013-09-22 | 21:01:04

Kommentera inlägget här: